Ångerrätt (30 dagar)
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du – eller någon på ditt uppdrag – mottagit varan.
Du får öppna förpackningen och undersöka produkten i den mån som krävs för att bedöma dess egenskaper och funktion.
För att utnyttja ångerrätten:
- Meddela oss skriftligen inom 30 dagar via e-post.
- Skicka tillbaka varan inom 14 dagar från din avbokning.
Vi rekommenderar att produkten returneras i originalskick och i samma emballage som den levererades i. Du ansvarar för produktens skick under returfrakten.
Om produkten har hanterats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa funktion eller egenskaper, kan ett värdeminskningsavdrag göras vid återbetalningen.
Returer
När vi har mottagit och kontrollerat din retur skickar vi ett bekräftelsemejl. Därefter meddelar vi om din retur och återbetalning har godkänts.
Vid godkänd retur:
- Återbetalningen genomförs till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
- Det kan ta några bankdagar innan beloppet syns på ditt konto, beroende på bank eller kortutgivare.
Om du inte har fått din återbetalning inom rimlig tid:
- Kontrollera ditt bankkonto.
- Kontakta din kortutgivare eller bank.
- Om du fortfarande inte fått återbetalningen – hör av dig till oss.
Byten
Vi erbjuder endast byten vid skadade eller defekta varor. Om du behöver byta till samma vara, kontakta oss via e-post.
Fraktkostnader vid retur
- Du står själv för fraktkostnaden vid en vanlig retur (49 kr).
- Om produkten är felaktig vid leverans och reklamationen godkänns, står vi för returfrakten.
- Vid återbetalning dras eventuell returfrakt från det totala beloppet.
Returadress
Kontakta oss för returadress och vidare instruktioner innan du returnerar en vara.
Har du frågor?
Tveka inte att kontakta oss via e-post på info@evirelle.se – vi finns här för att hjälpa dig.
Evirelle / SH WebCom AB
Slussen 465, Henån,
Västra Götalands län
473 92, Sverige
info@evirelle.se
559331-8131
Kundtjänst: Måndag till fredag mellan kl. 08.00 och 16.00